یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تحلیلگران پیش‌بینی کردند

جنگ وایمکس و LTE در 2014 اوج می‌گیرد

تزئيني

دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۰:۰۰


تحلیلگران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات پیش‌بینی کردند که نزدیک به دو سوم خدمات همراه نسل چهارم (4G) تا سال 2014 به جای فناوری وایمکس از LTE (تحول طولانی مدت) بهره خواهند برد.

وایمکس نیوز - جیم مک‌گرگور، تحلیلگر مرکز In- Stat در این باره گفت: تغییر مسیر اپراتورها از وایمکس به فناوری بی‌سیم نسل چهارم استانداردهای زیادی را تحت تاثیر قرار داده و محدودیت‌هایی را در مدل‌های تجاری کسب‌ وکارها ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: با وجودی که هم‌اکنون وایمکس تسلط بیشتری در بازار نسل چهارم خدمات ارتباطی پرسرعت دارد، LTE تا سال 2014 حدود 2/61 درصد بازار را تحت پوشش قرار خواهد داد.
وی معتقد است که تا پنج سال آینده فقط گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها از فناوری نسل چهارم بهره خواهند برد و گوشی‌های موبایل و ابزار همراه به دلیل کاهش هزینه، تامین نیروی برق و نیاز به عملکرد کمتر از شبکه‌های نسل دوم و سوم استفاده خواهند کرد.
مک‌گرگور همچنین معتقد است که در سال 2014 فقط 6/3 درصد از ابزار همراه با اتصال باند پایه از نسل چهارم بهره خواهند برد و شبکه‌های نسل سوم موجود به دلیل افزایش روز افزون ترافیک داده با مشکلات مواجه خواهد شد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو